Ştim cu toţii că pieţele nu arată prea bine astăzi, iar piaţa bunurilor de larg consum nu este o excepţie. Scade puterea de cumpărare, scade consumul, apare downtradingul – de mai bine de un an se întâmplă acestea, iar cifrele actuale nu sunt prea bune, trendul nu e chiar favorabil, deci perspectivele pieţelor nu sunt tocmai roze.
Dar viitorul nu e scris, trendul negativ nu e o sentinţă, iar companiile şi brandurile sunt libere să i se sustragă dacă pot (totdeauna există unele care ştiu cum), aşadar de ce să nu tindem la creştere chiar şi pe o piaţă în scădere?
Club Retail este locul unde te informezi, te inspiri şi descoperi căile spre creştere chiar şi într-un context vitreg. Aici profesioniştii din FMCG, Food Retail şi serviciile conexe pun în comun informaţii, fac schimb de opinii şi de idei, verifică ipoteze de lucru şi identifică noi opţiuni posibile. Club Retail 2023 este pentru toţi cei care apreciază aceste oportunităţi şi doresc să le valorifice.
Pe fundalul preţurilor ridicate şi instabile, al eforturilor susţinute ale furnizorilor şi retailerilor de a răspunde adecvat acestor provocări, în ultimele 12 luni piaţa de retail s-a reconfigurat. De asemenea, mixul de factori care determină deciziile de achiziţie este semnificativ modificat, iar deosebirile dintre diversele segmente de shopperi s-au accentuat. Calea spre creşterea businessului trece, musai, prin teritoriul relaţiei cu clienţii, iar misiunea brandurilor şi a operatorilor de retail este aceea de a intra în rezonanţă cu shopperii, de a fi „pe aceeaşi frecvenţă” cu noile nevoi, preferinţe, priorităţi şi ocazii de consum.
Ca acţiunea să fie şi mai palpitantă iar misiunea să fie şi mai complicată, din exteriorul industriei bunurilor de larg consum apar factori imprevizibili, de altă natură. Autorităţile executive şi legislative caută soluţii pentru acoperirea marii breşe din bugetul naţional, ceea ce – aşa cum am observat până acum – se concretizează în intenţii sau chiar în iniţiative bulversante. Tensiunea în FMCG şi Food Retail este şi, probabil, va rămâne ridicată pe un termen greu de estimat.
Dar comunitatea de business din acest sector mai are un motiv de emoţie: finalul anului 2023 şi începutul lui 2024 înseamnă implementarea SGR, adică sistemul garanţie – returnare a ambalajelor din sticlă, PET şi aluminiu, cu impact major în mai multe categorii de produse şi, evident, în retail. Chiar dacă nu sunt aşteptate influenţe semnificative asupra vânzărilor produselor implicate, profesioniştii din operaţional, marketing şi comunicare vor avea taskuri suplimentare, ca să nu mai amintim de cei din IT şi financiar.
Club Retail este şi în 2023 forumul unde se dezbat temele de cea mai mare relevanţă pentru comunitatea de business din FMCG, Food Retail şi serviciile conexe. La Poiana Braşov ne pregătim pentru 48 de ore de conţinut de cea mai bună valoare, quality business networking şi vibeul prietenos al comunităţii create de Clubul de Retail. Iată programul evenimentului:
Comportamentul de cumpărare şi de consum este într-o schimbare majoră, începută în perioada pandemiei şi care continuă sub influenţa unui complex de factori mult mai noi. Cercetarea profilurilor de shopperi şi de consumatori şi desluşirea noutăţilor sunt primii paşi pe drumul corect al brandurilor de produs şi de retail către clienţii lor.
Speakeri: Bogdana Gheorghe- RetailZoom; Traian Năstase – iSense; Mihaela Hampu – Mazars; Bogdan Lupu – Carrefour.
Toţi suntem sensibili la preţuri, mai ales în ultima vreme, chiar dacă în măsuri diferite. Dar toţi suntem sensibili la multe alte trăsături ale produselor şi serviciilor pe care vrem să le achiziţionăm. Toţi rezonăm cu diverse propuneri de valoare, în funcţie de preferinţe, nevoi, posibilităţi, dispoziţie de moment etc. E complicat să intri în rezonanţă cu clientul, e provocator să cauţi şi frumos să găseşti „frecvenţa” potrivită.
Speakeri: Irina Butnaru şi Daniel Costache – Penny; Tudor David – Farmec; Dragoş Şimonescu – Ursus Breweries; Călin Costinaş – Profi; Răzvan Ionescu – Mondelez; Călin Pascu – Tiplog.
Pragmatismul comercial spune că, obiectiv, există numai ceea ce se află în orizontul de percepţie al clienţilor. Comunicarea este vehiculul care poartă brandurile de produs şi de retail către această destinaţie, dar densitatea de mesaje către shopperi şi consumatori este atât de ridicată încât misiunea devine una specială. Să comunici e simplu, să fii auzit este mai complicat. Mai cu seamă în contextul în care scăderea puterii de cumpărare a îngustat spectrul de recepţie al unui larg segment de clienţi.
Speakeri: Nicoleta Scarlat - Eisberg; Cătălin Paţachia – Offerista; Tudor Moţiu – Smartpoint.
Cel mai mare parteneriat public – privat şi, probabil, cel mai important proiect de mediu din România ultimilor ani, Sistemul de Garanţie – Returnare (SGR) va deveni funcţional la 1 decembrie 2023. Implementarea sa constituie o mare provocare pentru producători, pentru retaileri, dar mai cu seamă pentru retailerii independenţi. Pregătirea intrării în funcţiune a SGR cere eforturi în primul rând de ordin financiar, logistic şi IT, precum şi o bună coordonare şi comunicare cu RetuRO, cu partenerii de business şi cu furnizorii de soluţii.
Speakeri: Luiza Maria Neag – Kaufland; Laurenţiu Croitoru – Tomra; Bogdan Trancă – Envipco; Radu Pascu - RetuRO.
Radu Pascu – RetuRO, Robert Uzună – Ursus Breweries; Feliciu Paraschiv – ANCMMR; Dorin Mihai – Tomra; Bogdan Trancă – Envipco
Daniela Sima revine la Club Retail pentru un nou workshop. O sesiune prietenoasă, interactivă, antrenantă şi instructivă pe topicul cel mai relevant al momentului. Continuăm să livrăm aceeaşi calitate, în acelaşi format suplu şi neconvenţional dar profesionist stabilit în ultimii ani.