PROGRAM - CLUB RETAIL 2022


Cap compas: +Relevanţă


Criză? E „business as usual” în ultimii ani, nu? Următoarea criză adevărată va fi când nu vom mai avea una.

Dacă ne-am obişnuit cu crize în flux continuu, ca episoadele serialelor, nu înseamnă că actualul tremur inflaţionist şi perturbaţiile de pe lanţurile de aprovizionare sunt cumva neglijabile. Şi nici pandemia nu e de nesocotit, pentru că nu s-a încheiat şi ne putem aştepta la noi valuri. O presiune combinată, în principal financiară şi psihologică, apasă asupra shopperilor şi consumatorilor, modificând – iarăşi ! – mixul lor de priorităţi, mai ales în ierarhie, dar şi în componenţă. Cam de aici pleacă totul.

Este adevărat, dar limitativ şi derutant să spunem că bunurile de folosinţă zilnică răspund nevoilor de bază: odată cu produsul, îi oferim shopperului şi un scop; cu cât acesta e poziţionat mai sus în mixul său de priorităţi, cu atât mai bine. Pachetul produs – preţ – scop se măsoară pe scara gradată a relevanţei pentru cumpărător şi consumator. Provocarea prezentei crize (ca a oricăreia, de altfel) este să-ţi păstrezi relevanţa în ochii clientului. Însă oportunitatea care apare este una un pic mai înaltă: să câştigi în relevanţă, deturnând criza de la direcţia ei inflaţionistă (şi post-pandemică?). Prin tactici de apărare a puterii de cumpărare a shopperului, desigur, dar şi redefinind oferta şi propunând cumpărătorului şi consumatorului altceva în schimbul cheltuielilor inevitabil mai mari.

Marea întrebare este: Ce anume „altceva”?

A zecea conferinţă de la Club Retail este pentru toţi operatorii din FMCG, Food Retail şi serviciile conexe care vor să ofere shopperilor şi consumatorilor „altceva” cu „ocazia” actualei crize. Clubul de Retail nu va formula răspunsul la întrebarea de mai sus sau la altele. Dar Clubul de Retail creează cadrul de discuţii pentru o bună înţelegere a shopperilor şi consumatorilor, a complexităţii contextului comercial, economic, social, a multiplelor tendinţe care se manifestă, creează mediul necesar pentru informare, schimb de idei, verificarea ipotezelor de lucru şi a opţiunilor posibile. Răspunsul, răspunsurile şi le va da fiecare participant la Club Retail.

La Poiana Braşov ne pregătim pentru 48 de ore de conţinut de cea mai bună valoare, quality business networking şi vibeul prietenos al comunităţii create de Clubul de Retail. Iată programul evenimentului:

PRIMIREA PARTICIPANŢILOR ŞI CAZAREA

16.00 - ÎNTÂMPINAREA OASPEŢILOR. CAZAREA

20.00 - CINA DE BUN VENIT


Conferinţa - Cap compas: +Relevanţă    ziua I

8.30 – ÎNTÂMPINAREA PARTICIPANŢILOR. CAFEAUA DE DIMINEAŢĂ.

8.45 – Sesiunea 1: Privind în urmă, spre viitor


Prezentul clocoteşte şi ne ocupă aproape tot timpul. Dar trebuie să ne uităm la evoluţiile din trecutul apropiat şi să analizăm prezentul pentru a desluşi cât de bine se poate viitorul.

  • Dăm valoare cifrelor de piaţă, integrăm opiniile consultanţilor, analizăm şi dezbatem împreună cu specialiştii.
  • Care sunt tendinţele de consum pe categorii de produse? Care sunt tendinţele de cumpărare pe canale de retail?
  • Care sunt categoriile de produse în care cererea a evoluat interesant?
  • Cum se comportă binomul preţ – vânzări în categoriile cele mai relevante?

10.00 – PAUZĂ DE CAFEA. NETWORKING.


10.30 – Sesiunea 2: Strategii de creştere a relevanţei faţă de client


Shopperii şi consumatorii doresc, evident, protecţie împotriva creşterii preţurilor, dar nevoile lor sunt, totuşi, mai diverse. Este momentul în care furnizorii şi retailerii pot oferi altceva în schimbul unor preţuri, inevitabil, mai mari.

  • Care sunt noile principii de optimizare a portofoliilor de produse?
  • Cum arată noile propuneri de valoare pentru client? Ce noi scopuri le oferim cumpărătorilor ?
  • Scheme de loializare şi campanii promoţionale.
  • Ce soluţii de atenuare a perturbaţiilor din lanţul de aprovizionare există?
  • Cum valorifică mărcile proprii contextul favorabil? Şi cum valorifică producătorii oportunitatea?
  • Cum se schimbă conceptele de shopping experience?

13.00 - MASA DE PRÂNZ. NETWORKING.


14.30 - Sesiunea 3: Shopperi şi consumatori – noul mix de priorităţi


Grijile şi preocupările zilnice ale cumpărătorilor şi consumatorilor sunt importante, dar natura umană nu se schimbă: e nevoie şi de răsfăţ, de asigurarea stimei de sine, de prestigiu, de calitate. Să deslușim mesajul consumatorilor dincolo de exprimările lor.

  • Cum se schimbă mixul de priorităţi şi ordinea lor?
  • Care sunt produsele preferate pentru cheltuielile de răsfăţ ?
  • Cel loc ocupă, astăzi, noile valori, precum healthy sau eco friendly, în decizia de cumpărare?
  • Generaţia Z devine tot mai importantă în deciziile de cumpărare. Cum schimbă prezentul preferinţele lor ? Cum răspund brandurile?

16.30 - FINALUL PRIMEI ZILE DE DEZBATERI. CÂTEVA CONCLUZII


20.00 – CINĂ. PETRECERE

Ne relaxăm în siguranţă şi profesional, cu stil.


Conferinţa - Cap compas: +Relevanţă    ziua II

9.00 - ÎNTÂMPINAREA PARTICIPANŢILOR. CAFEAUA DE DIMINEAŢĂ.


9.15 – Sesiunea 4: Workshop by S1MA

Daniela Sima revine la Club Retail pentru un nou workshop. O sesiune prietenoasă, interactivă, antrenantă şi instructivă pe topicul cel mai relevant al momentului. Continuăm să livrăm aceeaşi calitate, în acelaşi format suplu şi neconvenţional dar profesionist stabilit în ultimii ani.

11.30 – CONCLUZII. ÎNCHIDEREA EDIŢIEI 2022 A CLUBULUI





Parteneri
PARTICIPA LA CLUB RETAIL 2022
5-7 octombrie 2022 Hotel ALPIN - Poiana Brașov

Lista companiilor care au confirmat participarea la CLUB Retail 2022

  • Agricola Bacău
  • APSS
  • BFC Highest Consulting
  • Caroli
  • Chep
  • Cris-tim
  • Coca-Cola HBC
  • CORA
  • DIANA
  • Eisberg
  • FARMEC
  • INNOVALABEL
  • iSense Solutions
  • KAUFLAND
  • La Casa
  • LACTALIS
  • Macromex
  • MONDELEZ
  • MPC
  • Plai Cash & Carry
  • RetailZoom
  • SALBAC
  • TCHIBO
  • TexTech
  • TIPLOG
  • CARPATHIAN SPRINGS
  • VITIPOMICOLA SÂMBUREȘTI
  • UPFIELD
  • UNILEVER
  • URSUS

© Copyright 2022 PIATA - Toate drepturile rezervate.